Odd Molly vår/sommar 2013

söndagen den 13:e januari 2013

Källa

Nu har  Oddmolly S/s 2 kommit ut i butik. Jag hade koll på några plagg och det är nog bara två jag vill ha från denna collection. En av dessa klänningar och en av dessa koftor. Någon som kan gissa vilka?

När man kommit upp i ålder (som jag gjort hehe) finns det risk att vissa plagg blir för "romantiska" .Och jag tycker många av OddMollys plagg är för blommiga och de kan bli för"ryshigt" för att passa mig. Det gäller i så fall att tona ned det med lite tuffare material, skor eller jacka , jeans som bryter av.

Men vissa saker vill jag som sagt ha. Om det är en sak Odd Molly är bra på så är det deras koftor! Gillar nog mest de "klassiska" modellerna.

Men jag väntar fortfarande på de här fina gobitarna....

en sådan här klänning när man är brun vore inte fel. Kul också att modellen på bilderna inte ser pur ung ut.


Kolla denna kombination på bilden till vänster! den är så cool, me like alot! Klänningen till hö är också sååå snygg!


Gillar det gröna inslaget med rosa som verkar komma mycket i sommar både på inredning och kläder

källor till bilderna är via och via

Den här blusen är också vääääldigt fin! FAST vet inte om det är något för mig, kanske för romantisk? modellen är snygg dock.

Något av dessa plagg som fallit dig i smaken?



40 kommentarer:

  1. Kommer garanterat köpa den vita brodyrklänningen. Den är såååå jag. Understa blusen likaså. En lång klänning, men jag har inte bestämt vilken. Den översta till vä tänker jag köpa men i en annan färg. Jag älskar den korts blusen som är i liknande modell så klänningen blir nog perfekt.

    SvaraRadera
  2. Älskar klänningarna!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så mycket snyggt , där fanns det flera som föll mig i smaken :-)

    SvaraRadera
  4. Sååå mycket fint!
    Ha en skön söndag.

    Kram Anna - Mitt hus på landet

    SvaraRadera
  5. Jattefina klanningar! Gillade den langa och korta vita broderade, fint pa sommaren! Haller med om att det ibland blir lite val ryschigt men klanningarna kandes inte sadana.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag tror du valt de plaggen till vänster på översta bilden.
    Jag gillar också grönt med rosa. Gillar den klänningen och den gröna jackan bredvid.
    Koftan överst till vänster (som jag gissar att du valt) gillar jag att de tuffat till med en dragkedja. Den blå knytkoftan är ju väldigt användbar. Kombon med den rosa virkade koftan är snygg! Lagom söt ;) Den vita spetsklänningen bredvid är snygg som den är, eller till ett par slitna jeans, kanske? ;) Långa klänningar vet jag inte om det är så snyggt på mig med mina enbart 160 cm...? ;) Men visst det är ju många korta som kör på det, kanske;)
    Den understa tunikan tycker jag gott att du kan ha. Beror ju på vad du har till, som du säger. Du som gillar orange, ett par orange jeans till den! Eller ett par ljusa slitna ;)
    Härlig vårinspiration du bjuder på!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  7. Mycket fint!
    Men jag vill inte heller ha för puttenuttigt och för mycket volanger!
    Men som du skriver, har nog med åldern att göra ☻

    Ha en skön kväll.

    Kramiz Susanne

    SvaraRadera
  8. Åhh,så mycket snyggt du visar,inte bra för plånboken.. Jag kan tänka mig den blåa koftan,sen den vita brodyrklänningen,trots min ålder;)
    Ha de gott..kram

    SvaraRadera
  9. Å så fine vårnyheter!

    Vil ha den hvite kjolen ! ( klänningen)

    Ha en fortsatt fin søndag! =)

    SvaraRadera
  10. Å så fine vårnyheter!

    Vil ha den hvite kjolen ! ( klänningen)

    Ha en fortsatt fin søndag! =)

    SvaraRadera
  11. Här var det en massa snyggt! Jag gillar dem militärgröna jackan med rosa inslag.
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Håller med dig, det får inte bli för mycket romantik o spetsar, klänningarn är helt underbara...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Jag gillade o.m ' s kläder i början men tröttnade när alla look alikes kom. Sålde alla min o.m kläder på tradera å blocket för 2 årsedan. Men jag tycker inte det är någon åldersgräns på dom, bara man trivs i plaggen. Längtar du också efter vår? Krams m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör jag:) håller med om att det inte finns åldersgräns på dom. Kram

      Radera
  14. Det var en del snyggt! Rosa och grönt kan bli riktigt snyggt! Nu var det länge sedan jag köpte något OM tröttnade lite på dom!
    Har du nytt nr nu smsade dig förut!?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Tycker om både väldigt romantiskt och väldigt tufft. Och tycker nog OM har lyckats med både och den här gången! Dock har jag inte några solklara måsten. Får tänka lite på saken (för en gångs skull, skönt)

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilka klänningar, nu vill man ha sommar NU.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  17. Åh den rosa koftan är ljuvlig. Och skärningen på klänningen under! För mig är det mest skärning och form på kläderna som spelar roll, så man inte känner sig större än man är. Jag gillar spets och romantik men det får inte bli bylsigt och för mycket, som många märken som hakat på volangtrenden. Man har nog ofta en peronlig känsla för det där. kram Milla

    SvaraRadera
  18. Mycket snyggt där! Jag tyckte mycket om klänningen till vänster med rosa blommor på. Länge sedan jag köpte något från OM, kanske är det dags nu i vår:)). En sporre till att gå ner några kilon:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Snyggt, allt! Vill ha hela kollektionen ;-)

    KRAM och ha en fin söndagkväll!

    Lotta

    SvaraRadera
  20. Mycket fint. Den rosa koftan hade jag mer än gärna lockat hem till mig.Kram Anette

    SvaraRadera
  21. Så fina!!

    Önskar dig en skön kväll!
    Kram K

    SvaraRadera
  22. Jag gillar nr 2 bäst. Fastnar lätt i svart-träsket även på våren tyvärr. Måste verkligen skärpa mig för att släppa taget om den färgen. Gillar också den coola kombon med ljusrosa koftan.

    Ha en fin kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  23. Ärligt talat är jag inte helt såld på OM men det är nog lite som du skriver, att det lätt blir föööör sött! Gäller att tänka till hur man kombinerar! Jag gillar den översta koftan till vänster massor - mönstret och sättet man sätter ihop den på! Vilken är din? Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den till höger tror jag blir fin till sommarklänningar och vit blus, t shirt i sommar. Kram

      Radera
  24. Det finns:faktiskt en hel del som jag fastnade för, har varit lite trött på OM men nu kändes några outfits helt rätt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  25. Å så mycket fint! Tookgillar verkligen den där glada långklänningen, så jäkla fin :-)

    SvaraRadera
  26. Gillar också den där långklänningen. Så himla snygg!

    SvaraRadera
  27. Sommarkläder, längtar... rosa o grönt, såå snyggt!! Kram Sarah

    SvaraRadera
  28. Den långa vita klänningen och det gröna - det var nånting jag verkligen gillade!

    kram pernilla

    SvaraRadera
  29. Jag gillar också långklänningarna och den korta vita. Även byxorna med den rosa tröjan är super snyggt.

    Önskar dig en bra start på veckan,

    Kram
    A

    SvaraRadera
  30. Så mye vakkert.. Jeg elsker den lange kjolen oppe til høyre(selv om jeg er altfor kort til å kunne børe den), og den hvite med heklede ruter på brystet. Den sistnevnte MÅ jeg bare ha. Gøy å se dine favoritter!
    klem:)

    SvaraRadera
  31. Jag är inge stor Odd Molly fans. Har något från deras bas i garderoben. Men långklänningen i olika färger skulle jag kunna ha en varm sommardag.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  32. En hel del fint tycker jag. Det viktigaste är nog att inte Odd Molly märket lyser fler kilometer. För det gillar jag inte! :)

    SvaraRadera
  33. HOLD NU OP nogle lækre styles der kommer :-)
    Jeg er og bliver fattig :-)) Tak for kigget...
    Rigtig god dag - Kram
    Tina/OddStyle

    SvaraRadera
  34. GAh... läckert... jag skulle kunna tänka mig allihopa faktiskt:)))) Klänningarna är ju to die for!!!

    Vad kul att du har en utlottning, återkommer till dig om den, sitter på lånad dator just nu:)

    Ha en fin dag!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  35. Väldigt väldigt snyggt, kram

    SvaraRadera
  36. Helt sjukt snygg kollektion i vår!
    Kram

    SvaraRadera
  37. Så mycket fint, som alltid!

    Dessvärre har jag typ 1% fokus på kläder och 99% fokus på inredning just nu;)

    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att just du skriver hos mig! Det är varmt uppskattat.

Militus Medical

Proudly designed by Mlekoshi playground