En fredagskväll med oxfilé och ny frisyr

fredag 1 februari 2013

 Så har vi äntligen fredagskvällen här.

Tulpanerna är köpta, ljusen tända




 Vi njuter av en god middag med rött vin och Oxfilé pasta.
En enkel och lyxigt god rätt.
Recept:
5 personer

100 g oxfilé per person
6 dl Grädde ( lättgrädde tar jag) 
1 gul lök
3 msk dijon senap
1 tärning köttbuljong
soja ( en skvätt efter smak)

Gör så här:

Stek lök
blanda i grädde
ta i buljongen, senapen och sojan.
Koka upp varsamt

Stek oxfilén (men ta lite i taget så att den inte kokar)

Sila såsen från löken
Blanda i såsen i hop med oxfilen och rör om ett par minuter. Blanda ihop med pastan

Klart!






Så har jag varit hos min urgulliga hårfrisörska och fixat mig i håret och haft en trevlig stund som jag alltid har när jag är där. 
Jag beslutade mig för att klippa av håret rejält. När man är 45+ som jag så känns det bättre med lite kortare längd på håret.
Dessutom är det svårt att få till håret bra när det är långt. Det klarar inte att locka upp sig riktigt ,så jag bar alltid svans vilket jag inte ville.



Moi i min tröja med konstiga armar :) jag gillar som sagt konstiga armar.
Märket är Mes Desmoiselles och den är köpt hos missGreta.

Önskar dig en fin fredagskväll!


30 kommentarer:

  1. Mums och du är verkligen snygg i håret, kram och fortsatt mysig fredag

    SvaraRadera
  2. Vad fin du blev i håret:) Maten ser jättegod ut..
    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du blev i håret!! Jättesnyggt!
    Så gott med oxfilépasta.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad fin du blev. Pastan ser god ut, får jag prova. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jätteanläggning frissa, och mums vad gott det ser ut-:))
    Ha en skön fredag/ kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jättefin frisyr!! Det blir lite lättare att få håret att locka sig och sedan är det så himla gott att bli av med en bit :-) Blir liksom frsächt på ett kick! Ha en go fredagskväll!

    SvaraRadera
  7. Hoho så snygg du blev! tack för pastarecept - tillräckligt enkelt för att tom jag ska orka :)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Du är supersnygg :) Härligt när man varit hos frissan.
    Tack för recepttipset, verkar riktigt gott.
    Ha en skön kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Superfin frisyr! Visst är det underbart fräscht med nyklippt hår! Vi lockhåriga har ju en tendens att bli rätt frissiga när man har långt hår, och så känner man sig alltid rufsig.... Tycker det är mer klädsamt på många med en lite kortare frisyr som ramar in ansiktet än längder som bara hänger, ja du förstår säkert vad jag menar, haha. Själv har jag snopet konstaterat att jag trivs rätt bra med kort hår! Kram Milla

    SvaraRadera
  10. Jättesnygg är du!
    Känner igen det där med att håret inte orkar locka upp sig om det blir för långt ;)
    Men jag har ändå bestämt mig för att inte klippa upp håret, utan se vad som händer om jag låter det växa ut mer ;) Om jag "orkar" vänta vill säga... ;)
    Härlig fredagsmiddag! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  11. Det blev ju superbra Nilla! Helt kanonsnyggt!
    Tack för receptet, ska ha folk i morgon och skulle ha musslor, men det är helt slut i både kumla och örebro!
    Mästerkockarna gjorde tydligen ngt med musslor i veckan, så det är slut överallt!
    Ha en skön helg! Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Jätte snyggt blev håret och du om möjligt ännu snyggare!
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  13. Härligt att gå till frissan o bli lite ompysslad. Ursnygg som alltid. Ha en härlig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Snygg frissa och maten lät jättegod!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så, så snygg frisyr!
    Klär dig finfint!
    Kramis.
    Jenny

    SvaraRadera
  16. Åh, så gott!
    Och vad fin du var i håret, jättesnyggt!
    Ha en skön helg.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  17. Så fin du blev! Skulle också behöva ett besök hos frissan, det var längesen. Får bli en rejäl inpackning så länge.
    Tack för mattipset- lät jättegott!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Supersnyggt! Bra val tycker jag. Håller helt med om resonemanget kring ålder och långt hår. Hihi, själv får jag väl se om jag tar mod till mig att klippa av det någon gång. Men än så länge trivs jag i mitt långa. kram Victoria

    SvaraRadera
  19. Ursnyggt! Fab helt enkelt!
    Jag klippte mig för ett tag sedan och det var SÅ skönt.

    Du är verkligen fin i din nya frisyr!!

    Ha en härlig helg!

    Kram från Lotta (som har dåligt med internet connection på ett tag men tittar in så ofta jag kan)

    SvaraRadera
  20. Jättesnygg som alltid! Men vad sugen jag blev att fixa håret...behövs verkligen!
    Kram

    SvaraRadera
  21. You look stunning!!! Såååå himla fin frissa!!! Riktigt snyggt!!! Och receptet - mums, tack för det!!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  22. Så gott det låter!

    Snygging där ;)
    Gillar verkligen lockarna!

    Kram

    SvaraRadera
  23. Du er nydelig!! Jeg også kan godt like rare ermer:)
    klem

    SvaraRadera
  24. Fin du var:) inget slår en känslan av en good hairday haha:)

    ha en kanonhelg och kom hälsa på mig snart:)

    LOVE Maria från inredningsvis

    SvaraRadera
  25. Fin du blev, du ser faktiskt yngre ut raring :) har mailat dig kram Diana

    SvaraRadera
  26. Jättesnyggt! Härligt med lockigt hår säger jag som har spikrakt.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  27. Finfina du! Blev kanon. Cool tröja.

    Ha en fin lördag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  28. Mmm, lät gott, och så snygg i håret oxå. Själv funderar jag på att spara ut i en kortare page... funderar!! Har beslutsångest!!
    Önskar Dig en solig och härlig lördag, kram Kate

    SvaraRadera
  29. Superfint tycker jag =) Du ser jättesnygg ut. Hoppas du får en toppen dag nu! Kramen

    SvaraRadera

Vad kul att just du skriver hos mig! Det är varmt uppskattat.

Proudly designed by Mlekoshi playground