Modifast diet

onsdag 9 april 2014




Japp nu är det dags att sluta gömma smågodiset i garderoben och inse att det enda sättet att bli smalare på är att faktiskt sluta äta sötsaker och börja träna mer. 

Som av en händelse låg idag ett smakprov på modifast LCD pudding i brevlådan.
Jag vispade i ordning denna för att testa smaken och faktum var att den är riktigt god! Smakar som chokladpudding. Man kan också vispa den tills den blir som chokladpudding


Kanske kan detta vara ett bra sätt att kickstarta sig med?

Modifastmetoden innebär att man
v1 -2 äter äter enbart modifast
v3  äter 3 portionspåsar modifast och en portion vanlig mat
v4-6 äter två vanliga måltider och byter ut enstaka måltider mot modifast
v 7 går helt över på vanlig mat igen ( fast då med en sund livsstil)

Fast jag vet inte, motion och nyttigare mat och inga sötsaker i veckorna borde ju funka också.
Det gäller bara att komma på ett sätt som funkar bra för en och vara tillräckligt motiverad eller hur?
Men att ersätta några måltider med denna gör jag gärna!

Kör du någon diet nu?

XX
Pernilla



11 kommentarer:

  1. Det är definitivt höööög tid för mig att ta tag i vikten nu, hjälp vad vågen stuckit direkt uppåt!!!! Träning kommer det definitivt bli mer av och mindre onyttigt också förstås :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  2. Här ska allt sött försvinna ur huset.. igen;) Nu är det sockerfritt till påsk då det får bli lite gott sen blir det nytt mål till midsommar.
    Lycka till, kram

    SvaraRadera
  3. Hmmmm jag är nog skeptisk till sånt, så himla lätt att fall dit när man blir hungrig. Tror hellre på sund mat och inget socker, inget mjöl… Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Det där var nåt nytt, inte hört om det tidigare. Jag byter ut 2 mål/dag med Herbalife och äter sen bara lchf-kost och håller koll på antal kalorier. Äter lite mer på helgerna men aldrig vanligt socker och mjöl, om jag inte är bortbjuden förstås. Tränar på gym 4 dgr/vecka + promenaderna. Har gått ner nästan 5 kilo, har några kvar men det är segt nu...
    Lycka till oavsett vad du hittar på, kram Suss

    SvaraRadera
  5. usch jag vet inte om jag vill svara....nä jag vill inte. Jag borde kanske men tyvärr. Lycka till. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag blir än mer sötsugen när jag bestämmer mig för att hålla igen, så jag talar inte högt om det eller ser ut en dag, att idag börjar jag. Tar mer en dag i taget, försöker undvika sött i veckorna. Men denna veckan har varit ett stort undantag, för mycket fika och godsaker. Jag behöver helt klart ta nya tag. Träningen som jag kommit igång med så bra, där har jag kommit av mig helt. Får helt enkelt ta tag i mig själv nu:)
    Kram Maria
    Skulle mycket väl kunna tänka mig att byta ut ett mål mot Modifast.

    SvaraRadera
  7. Nja, jag är ingen dietmänniska måste jag säga. Men jag försöker hålla mig borta från mjöl och socker för att må bättre i magen. Det borde ju ge andra resultat också med tiden...fast det vore nog bra att börja röra mig lite mer också :)

    SvaraRadera
  8. Jag kör ju med min GI-kost - mycket går av bara farten men vi har tappat fokus här hemma och det är inte ok med för mycket fusk på helgen känner jag. Jag har ju inga problem med att skippa sötsaker, min last är ju det salta :) men när det slinker ned lite av varje är det inget bra. Stort fokus på träning och att röra sig nu i april, så går det nog nedåt på vågen och energin ökar. kram Milla

    SvaraRadera
  9. Jag tror på mindre onyttigheter, lagom portioner och rätt träning för att gå ner i vikt. Exakt den principen kommer jag köra efter nu när jag verkligen vill bli av med mina oönskade kilon.

    SvaraRadera
  10. Ingen diet just nu. Körde lite 5:2 och sedan 6:1 i höstas. Nu springer jag 2-3 mil i veckan och det ger ett jättebra resultat både för kropp och humör. Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Inga dieter här, utan bra mat och träning. Tyvärr börjar det kunna gömma sig en hel del socker i liknande produkter.( har ingen koll på denna).
    Kram

    SvaraRadera

Vad kul att just du skriver hos mig! Det är varmt uppskattat.

Proudly designed by Mlekoshi playground