Sunday treat

söndag 6 april 2014







Mugg Myrten från Svenskt Tenn






Fika är något som hör söndagen till. 
( kanske inte bara söndagen då men särskilt då *ler*)

I morse satte maken igång och gjorde storbak med både bullar och sockerkaka till familjens stora glädje.  Något har hänt här hemma de senaste åren, plötsligen är det mannen här som bakar och lagar mat mer än jag.
Vi skulle dessutom få fika gäster över där en dessutom fyllde år så en tårta blev det också dagen till ära och en fruktsallad som balanserar upp det hela lite.

Jag är väldigt glad över mina piontulpaner och rekommenderar varmt ett köp av sådana om ni hittar för de håller länge också.

Gårdagens Jazz middag slutade med att vi blev förvisade till Foajén av de mer "seniora" gästerna.
Jag gillar Jazz men kanske inte att bara sitta och lyssna på utan mer att ha som bakgrundsmusik
Tydligen var detta en konsert så prata fick man inte.
Kändes som man hamnat riktigt fel vi som var där för att umgås och prata.
Modevisningen missade vi också men trevligt hade vi ändå.

I kväll är det söndagsfilm som gäller 

XX
Pernilla

18 kommentarer:

  1. Vilken man du har! Riktigt duktig måste jag säga. Fina ser de ut också. Här gjorde vi fruktsallad igår också, så gott med lite sockerlag till. Rosorna ser så rejäla och vackra ut.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Härliga feelgood bilder. Bullarna ser fantastiskt goda ut.
    Vilken trevlig kväll ni verkar ha haft fast det kanske inte blev riktigt som ni tänkt.
    Hoppas filmen är bra.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Å va bra att ha en man som gillar att baka! Ser jättegott ut:)
    Fruktsallad gjorde vi igår till efterrätten som var glasskaka:) Här har jag en man som inte äter sötsaker ( jo det är sant;) och då passar ju en fruktsallad bra:)

    Kul att kika in till dig! Tycker du tar så fantastiskt fina bilder!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Såna tulpaner ska jag verkligen hålla utkik efter för såååå läckra de var! Trist med middagen, men du fick väl en härlig söndag i alla fall med hembakt. Vilken bra man du har!

    SvaraRadera
  5. Ja såna tulpaner ska jag kolla efter bara så läckra . Trist med middagen .Oj vilken duktig man du har bullarna ser så smarriga ut .Kram Ritab

    SvaraRadera
  6. Söndagsfika är ett måste.....underbara tulpaner som jag ska försöka hitta. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Nyfiken på vad du shoppade för något.
    Trist med jazzkonserten. Hade ju varit supertrevligt att ha det lite i bakgrunden medan med umgicks med goda vänner.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken man du har! Jag måste puffa lite på min tror jag ;)

    Underbart gott ser det ut Nilla! Jag har tjuvstartat med påskgodis men nybakade bullar skulle jag kunna göra vad som helst för!

    Skön och fin söndag, här avrundar vi också med film.

    KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Så mysigt, jag hade nog svimmat om min man hade ställt sig i köket för att baka haha.Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Söndagsfika är obligatorisk även här hemma.
    Hoppas att du får en fantastisk vecka, kramar.

    SvaraRadera
  11. Jag ska absolut köpa mig ett fång piontulpaner när jag får fatt i några! Vackraste tulpan jag sett!
    Tråkigt att ni missade modevisningen!
    Kram, ha en bra måndag!
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Vilken tur du har! ;-)

    Har bakats en del bullar här hemma också. Men jag låter dem vara. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Vad härligt med gofika. På senare tid har vi faktiskt både bakat bröd, kakor och bullar, vilket absolut inte hör till vanligheterna. Kram.

    SvaraRadera
  14. Gillar dina vita muggar. Vad är det för märke på dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myrten heter den och kommer från Svenkttenn, skrev in det under bilden

      Radera
  15. Men hallå där!
    Hur har du lyckats med det där??? Jiiises nu blir jag riktigt imponerad!! Min man har blivit duktig på att laga mat...men baka...haha...nä där är han nog hopplös... Vilka fina bilder du tagit det ser verkligen supersmarrigt ut.
    De där tulpanerna...sååå fiiina. Jag har aldrig hört talas om sånna förut så det måste jag spana efter.
    Kram fina du och ha en bra tisdag!
    Katarina

    SvaraRadera
  16. Visst hör väl gofika till livet goda! och var härligt att även maken bakar. Vackra foton som alltid. Sv: Koftan på bilden är från Valerie, hur härlig som helst. Ha en fin dag. kram Annika <3

    SvaraRadera
  17. Mums och vad kul att ha en man som bakar med : ) det gör inte min än ; ) kram Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du skriver hos mig! Det är varmt uppskattat.

Proudly designed by Mlekoshi playground